Nuotaikai

Nuotaikos keitimas mintimis

Gyventi laimingesnį gyvenimą ir turėti puikią nuotaiką nori kiekvienas. O tai padaryti yra lengviau negu mums atrodo. Jau apžvelgiau kaip galima pakeisti savo nuotaiką chemiškai, fiziologiškai, dabar lieka bene paprasčiausias būdas kaip pakeisti savo nuotaiką – mintimis.

Muzika – Galbūt esate patyrę situacija, kuomet po tam tikros nesėkmės ieškome specialiai melancholiškų dainų kurios dar labiau numuša nuotaiką. Tačiau norint įveikti liūdnas mintis galima pasinaudoti ta pačia muzika. Na ne melancholiškomis melodijomis ar “ta” daina, kuria dalinaisi su buvusia antra puse, tačiau Missouri Universitetas atliko tyrimą ir nustatę, jog klausant energingas ir nuotaiką pakeliančias dainas, tai pakeičia mūsų mintis į gerą pusę. 

Pakeisk požiūrį – Vienas gali sakyti, jog stiklinė pusiau tuščia, kitas, jog ji pusiau pilna. Viskas priklauso nuo mūsų požiūrio. Kai mes susiduriame su tam tikrais iššūkiais gyvenime ir manome, jog žaidimas tampa per daug komplikuotas mums žaisti – tiesiog pakeisk žaidimo tipą. Gavus šį patarimą ne kartą gyvenime į įvairias problemas pažiūrėjau iš kitos perspektyvos ir sugebėjau jas išspręsti. 

Būk dėkingas – Šis patarimas skirtas tiems kurie jaučiasi neįvertinti ar pikti dėl kažko. Būti dėkingu už tai ką turi, kad ir kas tai bebūtų, leidžia šiek tiek atsipalaiduoti, pažvelgti į privalumus, negu minusus. Jeigu jus supykdo kas nors, padėkokit jam, pyktis prislėgs ir privers pagalvoti ko tai tavęs išmokė, kaip tai leido tau paaugti, gal net suprasti kur klydai.

Perskaityk/pažiūrėk kažką įkvepiančio – Galime save už bombarduoti save televizija, žaidimais ir visais kitais dalykais kurie leis pamiršti apie tam tikrus įvykius vykstančius tavo gyvenime, tačiau vargu ar tai tau leis juos išspręsti. Kad ir koks klausimas tave bekamuotų(santykiai,vaikai,pinigai,motyvacija...) visuomet yra knyga kurią parašė žmogus norėdamas išspręsti tą problemą, o kas jeigu nėra jos?.. tuomet pats pasišvęsk ją parašyti. Taip išspręsi tiek savo problemą tiek padėsi kitiems. 

Tapk savo gyvenimo herojumi – Komikas Joe Rogan yra pasakęs „Be the hero of your life“. Ši frazė gali tapti vienu iš kelrodžiu kaip jaustis geriau ir pasiekti tai ko tu nori. Įsivaizduok, jog tavo gyvenimas yra tavo filmas, tu dabar esi pagrindinis herojus. Ką tu darytum, ar tu sėdėtum namie, ar tu darytum bet ką tapti geriausiu, nugalėti drakonus ir išgelbėti princesę? Kokie bendražygiai tau leistų pasiekti tikslo, ką tu darytum norėdamas tapti geriausiu? Tai tavo pasirinkimas, tapk savo gyvenimo herojumi!

 

Nuotaikos keitimas fiziškai

Pakeisti savo nuotaiką galime įvairiais būdais. Jau aptarėme kaip galima jaustis geriau pasitelkiant įvairius produktus ir kokių medžiagų mums reikia(http://goo.gl/JAoZTu ). Šį kartą apžvelgsiu veiklas kuriomis gali fiziologiškai pakeisti savo nuotaiką.

Sportas - Mankšta, sportas, bet koks fizinis darbas mūsų kūnui suteikia daugiau deguonies ir po intensyvios treniruotės jaučiamės maloniai pavargę. Gyvenant dabartinėje visuomenėje, kur dažnam tenka didžiąja dalį dienos praleisti sėdint darbe, mokykloje fizinis aktyvumas yra vienas iš geriausių būdų aprūpinti mūsų kūną deguonimi ir jaustis geriau ir gyventi kur kas sveikesnį gyvenimą. Vien 15 minučių mankšta gali užkrauti kur kas daugiau jėgų visai dienai ir pagerinti susikaupimą.

Meditacija - kaip ir sportas, meditacija žmogų aprūpina papildomu deguonies kiekiu, apramina protą ir leidžia jaustis geriau. Daugiau: http://goo.gl/8p0ouG

Joga - Praktikuojant jogą mes gauname ne tik imuninės sistemos pagerinimą, bet ir geros nuotaikos užtaisą. Winsconsin universiteto duomenimis joga suaktyvina smegenų mediatorius, kurios turi sąryšį su žmogaus laimę ir imunitetu. Taipogi ji duoda daugiau seratono - hormono kuris atsakingas už džiaugsmo pajutimą.

Masažai - Kiek man teko skaityti apie įvairius fiziologiškus būdus kaip galima pasijusti geriau, svarbu gauti daugiau deguonies. Masažai leidžia raumenims geriau pasisavinti deguonį, pavaryti kraują, atpalaiduoti raumenis ir šiaip tiesiog pajusti žmogaus kontaktą - kas taipogi įtakoja žmogaus laimę.

Šypsokis! - Net jeigu ir apsimeti, kad šypsaisi, tai siunčia smegenims signalą, jog individas yra sveikas ir kūną aprūpina tuo pačiu seratoninu ar dopaminu. Taipogi su juoku. Besijuokiant grupėje galima užsikrėsti netikru juokus kas ankščiau ar vėliau iššaukia tikrą juoko stimulą, tad šypsokitės ir juokitės, nuo to jus pasijusite tik geriau.

Tai keletas būdų kaip pagerinti savo nuotaiką ir džiaugtis fiziologiškai. Kita kart apžvelgsime, kas mano manymu, yra vienas iš lengviausių būdų pakeisti savo nuotaiką - savo mintimis.

Sėkmes ir gyvenkite laimingai! 

- Ką jūs veikiate, kad būtumėt laimingi?

Nuotaikos keitimas chemiškai

Žmogaus būseną galima pakeisti trimis būdais: fiziologiškai, mintimis ar chemiškai. Šiam kartui apžvelgsime paprasčiausius ir efektyviausius būdus kaip pakeisti savo nuotaiką pasitelkiant maisto produktus kurie yra atsakingi už mūsų gerą nuotaiką.

1. Špinatai – Papajus nemelavo. Špinatai turi krūvas geležies kas raumenims duoda mažiau deguonies sąnaudų. Visas šis deguonies perteklius leidžia žmogui geriau ir laimingiau jaustis. Vien medituojantys žmonės ar sportininkai kurie užsiima kardio pratimais turi kur kas didesnį laimės indeksą.

2. Graikiški riešutai – 30g. Per dieną. Tiek reikėtų jeigu nori jaustis puikiai. Šie riešutai leidžia pajausti ramybę ir laimę, nes juose daug seratonino – cheminio elemento kuris mus taip ir padaro laimingais.

3. Lašiša – Visos riebios žuvys kuriose yra Omega 3 vitamino yra ypač naudingos žmonėms kurie jaučiasi emociškai prislėgti. Atliktas kontrolinis tyrimas su žmonėmis kurie valgė omega 3 vitaminų esant depresijai, sugebėjo lengviau įveikti ją palyginus su žmonėmis kurie šio vitamino nenaudojo.

4. Kava – Gerti kavą retkarčiais yra visai naudinga ir gerai. Kavoje yra medžiagų kurios yra naudingos atminčiai ir ne gana to, jog gali geriau atsiminti šis gėrimas yra pilnas dopamino ir seratonino – kas yra idealus gėrimas darant darbus ir tuomet kai esi nusiminęs.

5. Juodas šokoladas – Šis produktas nuostabus tuo, jog jis padeda širdžiai, padeda kontroliuoti cukraus kiekį kraujyje, turi daug antioksidantų, vitaminų ir galiausiai padeda smegenims pasijausti lyg įsimylėtum dar kartą(endorfinai) kas visada yra gerai...

6. Bananaiii – Šie vaisiai yra pilni seratonino. O vien tik pasidarius pienišką kokteilį jausiesi geriau, gausi D vitamino ir geros nuotaikos užtaisą dienai. 

Maistas gali pakeisti taip kaip mes atrodome ir kaip mes mąstome ir jaučiamės. Tai buvo keletas produktų kurie ganėtinai efektyviai pakeičia mūsų nuotaiką, nėra ypač brangūs ir galiausiai jie skanūs. Kitą dalis kaip pakeisti žmogaus nuotaiką pasitelkiant savo kūną sužinosite rytoj.

Skanaus ir būkite laimingi!

Jūsų laiko verti puslapiai

10245391_632925680119896_1111574060089022903_n.jpg

Dalį savo laisvo laiko praleidžiame internete. Ar tą laiką praleidžiame Youtubei žiūrėdami katinų klipus ar skaitydami žvaigždučių bulvarą, tačiau vargu ar tai duoda bent šiek tiek naudos mūsų protui. Pasirinkau keletą puslapių kurie man atrodo verti jūsų laiko praleisto internete ir pamaitins jūsų protą. 

www.Vice.com – Puslapis kuriame pasirodo įvairūs video reportažai, istorijos ir kitos tikro žurnalizmo istorijos, tai ko didmeniniai puslapiai nelinkę publikuoti. Labai siūlau pasižiūrėti įvairias dokumentikas(Tiek įdomios tiek galėsi kažką sužinoti). 

www.Ted.com – Jeigu trūksta gerų idėjų, motyvacijos, naujų mokslinių faktų, perspektyvos,įvairių kitų gerų dalykų TED yra bene geriausias puslapis tam atrasti. Čia kviečiami patys geriausi pasaulio lektoriai ir žmonės kurie turi kažką svarbaus pasakyti. 

www.Stumbleupon.com – Šis puslapis tai naršyklė kuri išmeta mažiau populiarių puslapių medžiagą jums pasirinkus kokius interesus norėtumėte naršyti. Informacija šiam puslapyje tikrai aukštos kokybės ir galima atrasti tai, ko tiesiog paprastai ieškant nesurastum.

www.highexistence.com – Šis puslapis gali pasirodyti šiek tiek keistoku, tačiau šiame puslapyje intensyviai filosofuojama, neblogų patarimų, įkvepiančių frazių ir ganėtinai neblogos informacijos. Bet jis ganėtinai neblogas ieškant neortodoksinių žinių.

- Kokius išskirtinius ir įdomius puslapius lankote jūs?

 

Maži dalykai

Ankščiau, prieš keletą metų nemėgau skaityti, tačiau Alchemikas mane sužavėjo, davė naują pradžią puikiam įpročiui. Maža knygutė pakeitė mano suvokimą apie visas knygas..

... sprendimai tėra tik ko nors pradžia. Darydamas sprendimą, žmogus iš tikrųjų pasineria veržlion srovėn, kuri jį nuneša ten, kur sprendimo akimirką jis net nenujautė atsidursiąs. - Paulo Coelho, Alchemikas.

Maži dalykai pakreipia mūsų gyvenimus taip, jog vėliau pagalvodami apie skirtingus mažmožius suprantam, jog kaip tik jie kardinaliai ir pakeičia mūsų gyvenimus. Ar žmogus kurį pašnekinome ar vieta kur nusprendėme keliauti.. Kiekviena maža akimirka, sprendimas ar nuotykis pakeičia mūsų gyvenimus ir viską kas yra aplink mus.

Tikiu, jog šis puslapis bus kažkam tas mažas dalykas nuo kurio pasikeitė kažkas didžio gyvenime ir linkiu tam sėkmės. Esu labai dėkingas visiems su šia avantiūra kartu startavusiems žmonėms. Didelis AČIŪ jums! 
:)

Pakelk nuotaiką!

Nežinau kodėl, bet dažnas lietuvis stengiasi slėpti savo šypseną. Gal Lietuviškas oras daro įtaką mūsų nuotaikai? Tačiau dar kol kas nesuradau būdo kuris galėtų pakeisti oro sąlygų(Nepaisant indėnų lietaus šokio). Kad ir kokios aplinkybės bebūtų, savo nuotaiką yra kur kas lengviau pakeisti negu aplinkybes, kurios mus ištinka. Gebėjimas jaustis laimingu žmogumi suteikia mums kur kas geresnį pagreitį gyvenime ir suteikia pilnavertį gyvenimo jausmą. 

Mažiau galvok apie kitų nuomonę – Gyvenimas yra per trumpas, kad galvotum viską ką pagalvos kiti. Vienas iš didžiausių paradoksų tai manymas, jog visi labai daug galvoja apie mus ir apie tai kaip mes elgiamės. Šok lyg būtum geriausias šokių meistras , grok lyg vaikas su teniso raketėmis, dainuok lyg būtum vienas duše ir gyvenk iš širdies taip, kaip nori.

Dėkingumas - Būti dėkingam yra kone tolygu būti laimingu žmogumi. Mes dažnai nesusimąstome tačiau paprastas bananas, tai egzotinis subtropinis vaisius, kuris buvo pasėtas kažkur P.Amerikoje iš mažų sėklų, buvo auginamas, liaupsinamas saulės spindulių, kol galėjo brandinti vaisius tik po keleto metų, buvo nuskintas vietinių gyventojų, nuneštas, supakuotas, išplukdytas laivu, apkeliavęs pusę pasaulio čia į Lietuvą bananas, kuris buvo nuneštas iki parduotuvės vaisiaus skyriaus. Eina sau.. Mes valgome bananus kurie puse žemės gaublio apkeliavo!

Muzika – Prasta nuotaika? Venkite melancholiškų dainų kurios tempia dar labiau žemyn. Melodijos stimuliuoja smegenis, tad nenuostabu, jog vien tik pasiklausius važiuojant į darbą ar mokyklą pozityvių dainų, tai stipriai padaro įtaką žmogaus nuotaikai likusiai dienai.

Šypsokis – Turbūt jau girdėjai, jog netikra šypsena sukelia tikrą šypsena. Šypsena smegenims duoda cheminį signalą, jog šis besišypsantis žmogus yra sveikas individas, tai sukelia žmogaus smegenis išskirti Dopaminą ir Seratoniną kurie yra atsakingi už mūsų laimės pojūtį.

Tiesiog paleisk – Budizme ši idėja yra labai paplitusi, tiesiog – Paleisk. Neprisirišk tiek prie žmonių, tiek prie materialinių dalykų. Asmeniškai, kuomet mes ypač prisirišame prie labai brangaus daikto, jam sugedus ar pametus jaučiamės lyg būtume praradę dalį savęs. Prisirišimas prie žmonių yra geras dalykas, kas leidžia mums kurti santykius su jais, tačiau jeigu mes bandome prisirišimą kontroliuoti, viskas tiesiog pavirsta šnipštu ir jaučiamės kur kas mažiau laimingi.

- Dėl ko pastaruoju metu laimingi? Ar tiesiog galėtumėt pasidžiaugti kuo nors?

 

Kelkis rytais!

Tokie sekmingi žmonės kaip Richard Brandson(Virgin group), Tim Cook(Apple), Howard Schultz(Starbucks), bei begalę kitų generalinių vadovų dienotvarkė prasideda anksti ryte, dar saulei nepatekėjus. Nors dažnas nenori keltis anksti ryte, tačiau šis įprotis turi daug privalumų žmonaus sveikatai ir emocinei būsenai.

Anksti gulti ir anksti keltis – štai kas daro žmogų sveiką, turtingą ir protingą. – Benjamin Franklin

Daugiau laiko pasiruošti dienai – Keltis ankščiau, tai valanda sau kurią galima išnaudoti kaip ramų laiką atlikti neužbaigtus vakarykščius darbus, rasti laiko meditacijai, mankštai ar tiesiog dieną pradėti su pilnaverčiais pusryčiais.

Optimizmas – Ką tik atsikėlę mūsų veidai atrodo labiau sukižę negu rūgpienis. Atsikėlus valanda ankščiau mes nusikratome šio “miego makiažo” ir atrodome kur kas geriau aplinkiniams, nei ką tik pažadinti iš gilaus miego. Buvo nustatyta, jog kėlimasis anksti rytais siejasi su žmogaus optimizmu ir pasitenkinimu gyvenimu. Nors „pelėdos“ siejamos su kūrybiškumu ir protingumu, jos taipogi turi polinkį į depresiją, bei neurozę. 

Budrumas – Užtinusios akys, neleidžia mums būti budriems. Ypač, jeigu tai yra pirmos dienos pamokos, paskaitos ar darbo valandos. Negana to, jog geriau išsimiegi, šis rytinis budrumas man leidžia kur kas susifokusuoti į dienos darbus.

Produktyvumas – Kaip pradėsi dieną taip ir baigsi. Texas universitetas nurodė, jog mokiniai kurie atsikelia statistiškai ankščiau negu jų bendramoksliai vidutiniškai lenkia savo kolegas 1.0 GPA tašku(Vėliau - 2,5 GPA; ankščiau – 3,5 GPA)(4 GPA pažymis Amerikoje yra tolygus lietuviškam „10” vidurkiui). Keldamasis anksti rytais aš akivaizdžiai pastebėjau, jog mano dienos produktyvumas keičiasi kardinaliai į gerą pusę. 

Daugiau iniciatyvos – Harvard’o universiteto tyrimas nurodė, jog ankščiau besikelintis žmonės turi tendencija būti kur aktyvesniais ir imtis daugiau iniciatyvos savo asmeniniame gyvenime. Vien išsiritimas iš lovos anksti ryte gali būti matomas kaip didesnė iniciatyva, negu dar kartą paspausti “Snooze” funkcija..

 

5 priežastys kodėl meditacija gali padėti visiems

Medituoti nereiškia sėdėti vidurį miškų metus laiko ir duoti tylos priesaikas. Paprastai pameditavus 20min. galima savo gyvenimą pakeisti į teigiamą pusę. Štai 5 priežastys kodėl meditacija gali padėti visiems.

1. Mažiau streso – Harvard‘o universiteto medicininiai tyrimai nurodė, jog meditaciją praktikuojantys žmonės kur kas rečiau serga depresija, jaučia nerimą ar tam tikrus skausmus. Meditacija tuo pačiu sumažina kraujospūdį, kuris yra atsakingas už streso hormonų gamybą kūne.

2. Emocinis balansas – Meditacija ne tik nuramina mintis, tačiau ir padeda sutvarkyti su patiriamomis emocijomis ar išgyvenimais. Jeigu yra patiriamas stresas iš aplinkos ar aplinkinių žmonių, minčių stebėjimas gali suteikti kur kas geresnį emocinį balansą ir empatijos jausmą kitiems.

3. Susikaupimas – Praleidus bent 15 minučių medituojant, susikaupimas pagerėja keletą kartų, asmeniškai tai man leidžia ilgai be pertraukos skaityti knygas ar dirbti senai atidėliotą darbą. 

4. Pilkosios masės auginimas – Pilkoji smegenų žievę yra atsakinga už raumenų veiklą, regą, klausą, atmintį, emocijas, kalbą, sprendimų darymą ir savęs kontroliavimą. Medituojant, pilkoji smegenų žievei yra sudaromos sąlygos augti. Tuo pačiu meditacija stabdo smegenims „sudilti“ senstant.

5. Geresnis miegas – Ankščiau turėjau problemų su miegu. Nemiga, košmarai ir kiti smagumai. Tačiau „pastebėjus“ savo kvėpavimą gulint ne daugiau 5-10min, užmiegu vos ne tuo pačiu momentu kaip apsisuku ant šono. 
Meditacija pakelia Melatonino gamybos kiekį. Šis cheminis junginys yra gaminamas mums miegant tamsioje aplinkoje. Tad meditatoriai gali tikėtis geresnio miego net ir trumpiau miegant.

- Ar pažįstate draugą kuris mėgsta meditacija? 

 

5 Geriausi nemokami puslapiai išmokti naujos kalbos.

Kalbos kursai nemažai kainuoja, štai 5 patys geriausi nemokami puslapiai kurie tau padės išmokti naujos kalbos.

1. www.Duolingo.com - Mano nuomone tai geriausias pasirinkimas, šiame puslapyje visi kalbos kursai yra nemokami, kurie progresuoja atitinkamai su besimokančio kalbos žiniomis, kas tinka tiek mažiems tiek suaugusiems mokiniams. + Mokymasis yra smagus, kadangi paremtas žaidimo forma. 

2www.Busuu.com - Puslapio struktūra efektyviai išnaudoja išmokta informacija greitai įvairiose srityse(dialogai, skaitymas, "flash-cards" ir t.t.). Tuo pačiu turi galimybę sujungti su kitos šalies vietiniu gyventoju, kad galėtum abipusiškai mokintis. 

3. www.Memrise.com - Panašus puslapis kaip ir Dualingo kuris yra ne ką prastesnis. Tačiau Memrise kol kas dar yra testuojamas. Mano manymu ateityje gali laisvai tapti geresniu variantu.

4. www.Livemocha.com - Daug kalbų pasirinkimų ir principas panašus į Busuu.com, tačiau retesnės kalbos kaip Arabų kalbos neturi kažko daugiau pasiūlyti be pagrindų.

5. www.Lingq.com - Turbūt vienintelis puslapis kuris leidžia nusistatyti lietuvių kalbą, tačiau Lingq yra pralenkiamas kitų puslapių paprastumu ir aiškumu.

- O kokie jūsų metodai besimokant naujos kalbos?