Avantiūra

Gyvenimo esmė yra...

Gyvenimo esmė yra...

Skyrus šiek tiek laiko apmąstymams, galime ne tik pamažu suprasti, tačiau ir pajausti, kad tikroji mūsų laimės būsena yra susijusi su kitais: jei nebūtų su kuo dalintis džiaugsmu ir liūdesiu, kaip tuomet patikrintume, kad iš tiesų patiriame sunkumus ar pakilimus? Ką darytume su savo emocijomis, jeigu nebūtų kas jas įvertintų, pripažintų ar padėtų kaip mums yra sunku? Neįmanoma būti laimingu, kai esame atsiskyrę nuo kitų, net ir vienuoliai, kurie pasitraukia į vienatvę turi ryšį su kitais tokiais pačiais kaip ir jie patys, bei Dievu, kuriuo jie tiki – šis ryšys ir tampa būdu jiems išreikšti savo jausmus, išgyvenimus ir patirtis.

Devynių mėnesių avantiūra: Ką išmokau būdamas vegetaru.

Devynių mėnesių avantiūra: Ką išmokau būdamas vegetaru.

Beveik prieš metus nustojau savo vegetaro režimą kurį palaikiau daugiau negu devynis mėn. Tačiau nutraukiau, nes maniau, jog bloga savijauta buvo nuo mėsos nevalgymo(Realiai, viskas buvo dėl streso). Išbandžiau vegetarizmą, ne dėl jokių religinių ar moralinių priežasčių, o, dėl to, jog po savaitės bandymo laikotarpio jaučiausi tiesiog geriau

Taigi ką gi aš išmokau per šį periodą?

Maisto yra – Kuomet kas nors pradeda vegetaro režimą visi pradėjo klausti manęs – “Tai jei ne mėsa, tai ką tu valgai?”. Valgyti yra ką, gal netgi teoriškai daugiau negu laikantis paprastos dietos. Kuomet nutari nevalgyti mėsos, žuvies + vėžiagyvių, atrodo iš pirmo žvilgsnio, jog visi patiekalai kažkaip praranda savo esybę, tačiau taip pat pradedi valgyti kur kas daugiau įvairių rūšių daržovių ir skirtingų patiekalų. Laikui bėgant pradedi pajausti didesnį maisto asortimentą. 

Daugiau energijos – Vienas iš didžiausių pokyčių, kuomet perėjau prie vegetarizmo – didesnis kiekis energijos. Nevalgant mėsos pajaučiau, jog jaučiuosi kur kas lengviau ir turėjau daugiau energijos. Mėsa yra sunkiausiai virškinamas maistas, tad kuomet nutariau išbandyti šią dietą jaučiausi kupinas papildomos energijos.

Geresnis virškinimas – Kas skundžiasi virškinimo problemomis išbandyti vegetaro režimą patartina. Ankščiau valgant gyvulinės kilmės produktus, kartais kildavo rūgštys ir tiesiog pilvas nebuvo toks „fainas“. Tačiau tuos devynis mėnesius nei karto neteko skųstis pilvo ar skrandžio skausmais ar kitais nemalonumais.

Naujas požiūris į daržoves – Prieš man tampant vegetaru, mano dieta pagrinde buvo mėsa ir bulvės. Praleidus kelis mėnesius bevalgant tik vaisius, daržoves, pieno produktus ir įvairius riešutus suvokiau visų šių produktų teigiamą poveikį žmogaus kūnui. O svarbiausias dalykas kurio išmokau per šį laikotarpį, ta turbūt, jog jeigu tau tinka dabartinė mityba, gali laikykis jos, tačiau pravartu tiesiog pabandyti nors savaitę pabandyti maitintis kaip vegetaru ar veganu. Toks iššūkis suteikia naujų pojūčių ir per trumpą laiką gali pamatyti akivaizdžius rezultatus.

 

Savaitės avantiūra: Kaip išsimiegu puikiai ir keliuosi be kavos..

Savaitės avantiūra: Kaip išsimiegu puikiai ir keliuosi be kavos..

Praeitą savaitę pradėjau keltis 6:00 ryto , pradžioje kai tai man nebuvo įprasta, atsikeldavau šiek tiek neišsimiegojęs. Tačiau pradėjau gilintis tai kas padaro vienas dienas, kupinas energijos ir dienas kuriomis jautiesi lyg išlipęs ne ta koja. Tad užklydau už tokio termino kaip „Miegų ciklai“. Paskaičius Harvad‘o universiteto atliktą tyrimą apie miego ciklus kuriame teigiama, jog žmogus apturi tris miego stadijas kurias sudėjus tęsiasi apie 90-120min. tai vienas miego ciklas. Pirmoji stadija trunka apie 10min. kuomet yra lengviausias miegas, vėliau gilusis miegas 10-25min. ir REM stadija kuri būna apie 70-90min. Pasak šio tyrimo jeigu atsikeli lengviausios stadijos miege arba anksti gilios stadijos, gali jaustis puikiai išsimiegojęs. Tad dar kartą tapau eksperimentiniu triušiu ir nesigailiu, nes šis dalykas nežmoniškai pagerino mano miegą.

Taigi kaip aš kėliausi šią savaitę?

Susidėliok savo miego ciklus – Vienam apytiksliai reikia pusantros valandos, tad galime jį padalinti į tris dalis kas 30min.:
1. Pusei valandos keltis yra optimaliausia 
2. Keltis išviso neverta 
3. Sapnų fazė kuomet sapnuojama daugiau, bet šioje stadijoje geriausiai atsigauna smegenys, tad išvis neverta keltis. 
Taigi jeigu tau keltis reikia 6:00 optimaliausias užmigti yra (22:30 12:00 1:30; 3:00; 4:30...). 

Keltis anksti – Jau kalbu šia tema ganėtinai ilgai, tačiau atsikėlus anksti eidamas miegoti vakare mūsų nekankins nemiga ir tai pagerins tavo miego kokybę. Kodėl? http://goo.gl/V6zCBF

Eik miegoti anksti – Pagal žmogaus „Biologinį laikrodį“(Ne amžių, tiesiog dienos) nuo 21:00 melatonino gamyba pradeda slūgti, o šis cheminis komponentas reikalingas gero miego kokybei. Pagal tą patį laikrodį 2:00 nakties mes patiriame giliausio miego stadija, kuri leidžia mums atrestauruoti protą. 4:30 nakties mūsų kūnas pasieka žemiausia kūno temperatūros tašką, o tai yra geriausios galimos kūno sąlygos miegui. Galiausiai jeigu pabundame 6:00 ryto ir po 45min. kažkokios veiklos jei dar negrįžtame į lovą tai laikas kuris pakelia mūsų kraujospūdį, kas yra tolygu kavos puodeliui...

Naudok www.sleepyti.me – šis puslapis pakeis tavo kavos puodelį. Juo naudojantis gali nusistatyti kada keltis arba kada nori eiti miegoti, jis tau parodys optimaliausius laikus kada keltis pagal miego ciklo duomenis.

Eik miegoti kada kelsiesi pasibaigus miego ciklui - Jau geriau nusistatyti žadintuvą tiksliai paskaičiavus kada bus lengviausias miegas keltis. Dabar miegodamas pagal šį metodą neįsivaizduoju kito būdo.

Visas šis išbandymas davė dramatiškus pokyčius mano miego kokybei, tikiuosi jis padės ir jums 

Gerai išsimiegokite šią naktį! 

Savaitės avantiūra: Pradėti dieną 6:00 ryto.

Savaitės avantiūra: Pradėti dieną 6:00 ryto.

Miegas man buvo šventas dalykas kurį labiausiai mylėjau.. Iki šiol miegojau kaip meška, kuo ilgiau, tuo geriau. Tačiau pradėdamas šį puslapį nusprendžiau, jog tai bus ne tik teoriškas puslapis, kuris siūlo patarimus, tačiau ir praktiškas. Tad sumąsčiau visus dalykus kuriuos šneku išbandyti ant savęs ir atrinkti tai kas geriausia – jums. Praeitos savaitės avantiūra buvo keltis anksti ryte. Nors pradžia buvo sunkoka, tačiau avantiūra pavyko ir manau, jog tai greitai taps nauju mano įpročiu. Taigi...

Padėjau savo žadintuvą kitame kambario gale – Tai ganėtinai neblogas patarimas. Nusistatęs žadintuvą, jog jis man skambėtų pastoviai nuo I-V kiekvieną kart einant miegoti padėdavau jį kelis metrus nuo savęs. Visgi ryte mažai turime valios ir su malonumu spaudžiame Snooze, tad pasidėti telefoną nepasiekiamoje vietoje yra pravartu. Jeigu šis patarimas netinka – dėkitės ant spintos krašto kur nepasiekiat – garantuoju, jog kol išsijungsite garsą būsit prabudę.

„Pamiegojimo diena“ – Kuriant naujas asociacijas ir įpročius reikia save karts nuo karto apdovanoti. Miego atžvilgiu duoti sau dieną ar dvi per savaitę/mėnesį gali paskatinti toliau laikytis naujo rėžimo.

Džiaukis rytu – Kiekvieną rytą pabudintas žadintuvo turėdavau mintį ką šiandien veiksiu ir kaip išnaudosiu tą valandą. Tai man kažkaip duodavo motyvacijos pradėti dieną, negu vėl atgal grįžti į lovą.

Kiekvieną dieną atsikelk 15min. ankščiau – Vienintelis dalykas kuris mane šiek tiek išmušė iš ritmo tai per greitas miego ciklo pokytis. Keltis 15min. ankščiau kiekvieną dieną iki savo norimo tikslo yra kur kas lengvesnis būdas negu iškart keltis valanda ankščiau. Tai lyg bandyti kelti svorius prie kurių tu esi nepripratęs. 

Šok iš lovos – Geriausias patarimas – tiesiog šok iš lovos. Sukaupk visą rytinę valią ir šok iš lovos, nusiraižyk, iškelk rankas aukštai lyg boksininkas laimėjęs kovą prieš lovą. Žinau skamba vaikiškai, tačiau tai pakels jūsų nuotaiką dienai ir būsite atsikėlę ir pasiruošę kitam dienos raundui.