Atmintis

Atminties rūmai

Loci metodas(atminties rūmai, toliau AR) tai seniausias mums žinomas metodas kaip efektyviai atsiminti.. Beveik viską. Šis metodas buvo populiariai naudojamas senovės romėnų ir graikų laikotarpiu, kuomet oratoriai, mokslininkai ir filosofai negalėdavo užsirašyti valandas trunkančių kalbų ar užsirašyti savo darbų dėl popieriaus neprieinamumo. Nors popieriaus turime į valias ant kurio galima rašyti, jais naudotis nelabai galima per kontrolinius ar egzaminus(Nebent esi šperų specas). 

Bandžiau naudoti šį metodą keletą savaičių, o ruošdamasis koliokviumui paskyriau apie 2h(kas man neišdega gauti gero pažymio su nei vienu metodu) peržvelgti ir įsiminti kurso medžiagą šiuo metodu rezultatas – 8. Štai mano įžvalgos kurios leidžia susikurti efektyvius AR.

1. Sukurk objektus su asociacijomis – Jeigu reikia įsidėmėti tam tikrą istorinę datą įsivaizduok daiktą pvz. Paveikslą (Faktas: 1945 WWII baigiasi. Sukurtas objektas: Kareivis su balta vėliava, po paveikslu parašyta data vietoje dailininko parašo.). Kuomet susikuri daiktą su asociacija tada padėk šį objektą savo AR. Tai gali pakeisti paveikslą kuris realybėje kabo ant svetainės savo AR.

2. Išsirink labai pažįstamą vietą – Tai gali būti jūsų namai, miestelis ar miesto dalis kurią labai gerai pažįstate. Asmeniškai mažą kiekį arba labai specifišką informacija įsivaizduoju mažose patalpose, viso kurso medžiagą reikalingą talpinu į kur kas didesnę.

3. Kurk asociacijos kurios tau labiausiai tinka – Gal būt nesi vizualiai informacija apdorojantis žmogus, tada susikurk garso asociacija arba jeigu rašytinis įsivaizduok, jog rašai ir pasidedi reikiamus faktus į stalčiuką. Kiekvienam savo nuožiūra.

4. Padaryk daiktus įdomiais – Jeigu žmogus įsivaizduoja neproporcingus dalykus jis yra labiau linkęs tai prisiminti. Jeigu įsivaizduotumėme daiktą kuris duoda tau faktinę asociacija ir išpūstume arba sumažintume tai palengvintu mūsų asociacijų prisiminimą.

5. Padaryk istorija – Žinau, tai atrodo ganėtinai keblu, tad jeigu šie patarimai neveikia tau tiesiog reikiamas žinias padaryk istorija ir ją įsivaizduok. Tai efektyviau negu atsiminti seką iš sąsiuvinio(Pirmus skyrius prisimenu, vidurio nelabai, pabaigą šiek tiek, taip būna per kontrolinį).

Sėkmes kuriant šperas galvose :)

Viešas kalbėjimas

Kalbos atsiskaitymai artėja ir didžioji dalis abiturientų ir 10-okų panikuoja dėl kalbos įskaitos. Buvau vienas iš tų kuris taipogi sustresavo.. Visgi, kaip kas labiau bijo šnekėti viešai negu pačios mirties. Tačiau kalbėti viešai nėra taip baisu kaip atrodo ir tai kur kas saugesnis ir lengvesnis dalykas negu tramdyti liūtus, ar atlikinėti mirties kilpas. 

Surask besišypsantį veidą – Kažkada universitete turėjau pakalbėti viešai su keliomis draugėm prieš 70-80 žmonių auditoriją. Ganėtinai buvau sunerimęs, kadangi man dar neteko šnekėti prieš tiek daug žmonių, tačiau pristatant savo temą pradėjau žiūrėti ir pasakoti ne visai auditorijai, bet žmonėms su kuriais buvau užmezgęs draugišką ryšį. Kuomet kalbame su draugais, mes nesijaučiam sukaustyti, priešingai. Pristatant darbą pasakodami savo kalbą daugiau dėmesio ir akių kontakto duokite žmonėms su kuriais esate draugiški, tai jus apramins ir leis pasakoti savo kalbą kur kas sklandžiau. Įskaitų atveju - daugiau žiūrėkite mokytoją kuri labiau patiks ar kuri draugiškesnė.

Įsivaizduok, jog esi žmogus atradęs naują žemyną – Geros kalbos neskamba monotoniškai, nei viena garsi kalba nebūtų garsi, jeigu jis nuolat šnekėtų kaip robotas. Įsivaizduok, jog tavo pasirinkta tema ir tavo atliktas darbas yra pats kiečiausia naujiena kurios dar niekas nėra girdėjęs, tartum būtum išradęs vaistą nuo vėžio ar turi planą kuris išspręs viso pasaulio alkio problemą. Gerai numanydamas temą ir kodėl tau ji asmeniškai svarbi bus kur kas lengviau papasakoti ir sudominti visus aplinkinius ir mokytojas.

Užmiršk save – Didžiausia klaida kurią padarom pristatinėdami tokio tipo darbus, tai mąstymas apie save, kuomet mes turėtume tiesiog pasakoti. Stenkis visada fokusuotis į temą ir argumentus kurią pristatai, vietoje savęs pačio. Tai sumažins tavo nervingumą ir kalbėsi kur kas geriau.

Neiškalk visko – Su šia patirtimi manau daugumai teko susidurti kuomet besistengdami nepriekaištingai visą tekstą išmokti bekalbėdami pametame mintį ir sunkiai grįžtame vėl atgal ant vėžių. Besimokydami kiekvieną kart bandykite interpretuoti savo tekstą skirtingais žodžiais, savais žodžiais nupasakokite problemą. Taip ne tik įsiminsite geriau tekstą, bet ir išmoksite improvizuoti savo tema.

Improvizacija – Bekalbėdamas savo dvyliktos klasės kalbą pasakęs kelis sakinius(iškalęs medžiagą) pamečiau savo mintį. Suvokiau, jog neišeis grįžti prie struktūros tiesiog – improvizavau. Žinant gerai savo temą ir jos pagrindines mintis, tiesiog kalbėjau nuoširdžiai ir atrodo sukūriau naują kalbą toje vietoje, tuo laiku. Pažymys nebuvo idealus, tačiau neapvylė(9) ir išmokau, jog tokios kalbos gali turėti ne tik strukturizuotą išeitį gauti gerą pažymį.