Testas - tu visuomet esi vertas 100% besąlygiškai

Viskas, kas yra asmeninis tobulėjimas, prasideda nuo asmeninių tikslų ir svajonių, kurie tampa pamatine ir pagrinde jėga, kuri suteikia mums kryptingumą mūsų gyvenime. Tik tuomet, visi efektyvumo, motyvacijos ir kiti patarimai iš tiesų tampa aktualiais ir prasmingais. Todėl tęsiame #PažinkSave rubriką ir pristatome klausimų rinkinį, kurio tematika yra savivertę.

 

Savivertė yra pagrindinis įsitikinimas, kuris paveikia tavo mąstymą, emocinę būseną ir veiklą. Šis įsitikinimas kyla iš tavo vaikystės, praeities įvykių, kurie tave išmokė, ko tavo manymu tu trokšti, kokią dalį troškimų tu gali patenkinti ir ko turėtum tikėtis bandant tai daryti. Jei nesijauti, kad esi vertas sėkmės, stiprių ir laimingų santykių, ar bet ko kito, ko tu trokšti – tavo mintys ir iš jų kylantys veiksmai pasirūpins, kad taip ir būtų, pašalinant visas tavo galimybes. Taip pat, tavo vertė yra nustatoma ne pagal tai, ką galvoja kas nors kitas apie tave – ji priklauso visiškai tau ir tik nuo tavęs. Tavo vertė nepriklauso nuo sėkmių ar nesėkmių – tu visuomet esi vertas 100%, besąlygiškai.

Įsivaizduok trumpam, jog esi kambaryje pilname žmonių. Ar galėtum juos surikiuoti pagal vertę nuo mažiausiai verto  iki labiausiai ? Kaip išmatuotum, kuris vertesnis nei kitas? Net jei pavyktų, ar kitas žmogus sugebėtų išrikiuoti lygiai taip pat? Taip nebūtų. Mūsų savivertė, nuo mūsų priklausys, kiek leisime sau apie save pozityviai mąstyti. Tačiau ji neatsiranda tik tada, kai pradedame save vertinti teigiamai, ji egzistuoja mumyse nepaisant to, kaip apie save galvojame ir tik nuo mūsų priklausys ar pasirinksime ją matyti ir įsileisti. 
 
Žemiau pateikiami klausimai, kurie leis jums pažvelgti į savivertę kitu kampu ir bent iš arčiau pamatyti, kad jūs galite jaustis ir tikėti savimi labiau, nei manote.


1.    Kokios yra tavo 5 pirmos į galvą šovusios mintys apie savivertę?
2.    Jeigu tarp tų 5 minčių yra teigiamų, kaip galėtum jas padaryti dar labiau teigiamomis? Kokių dar daugiau teigiamų dalykų galėtum parašyti kiekvienai iš teigiamų minčių apie savivertę ? Ką dar geresnio, galėtum jose įžvelgti ?
3.    Jeigu tarp tų 5 minčių yra neigiamų, kaip galėtum jas padaryti teigiamomis ? Ką gero galėtum jose įžvelgti ?
4.    Kokiuose dalykuose ar srityse jautiesi esąs labiau vertingas?
5.    Kokiuose dalykuose ar srityse jautiesi esąs mažiau vertingas?
6.    Ką darytum kitaip nei dabar,  jei ŽINOTUM, kad esi vertas 100% besąlygiškai?
7.    Kaip galvotum apie save, jei JAUSTUMEISI vertas 100% besąlygiškai?
8.    Ką darytum , jei ŽINOTUM ir JAUSTUMEISI vertas 100% besąlygiškai?
9.    Ar tavo pasirinkimai, kuriais vadovautaisi būdamas 100% vertas labai skiriasi nuo to, kaip tu elgiesi realybėje? Kur matai stabdžius neleidžiančius elgtis taip, kaip tu trokšti?
10.    Pabandyk pagalvoti, kodėl tie stabdžiai, tau yra problema siekiant savo troškimų.
11.    Kuriuos iš tų stabdžių tu gali kontroliuoti, o kurių ne?
12.    Pabandyk pagalvoti, kaip galėtum susitaikyti su tuo, ko negali kontroliuoti ar pakeisti?
13.    Kaip išspręstum visas tas problemas, kurias gali pakeisti, jeigu žinotum ir jaustumeisi, kad esi vertas 100% besąlygiškai?
14.    Ką pradėtum daryti jau dabar, kad išspręstum tas problemas, jeigu žinotum ir jaustumeisi, kad esi vertas 100% besąlygiškai?
15.    Jeigu nemanai ir nesijauti, kad esi vertas 100% DABAR, kaip manai, ką tau patartų tavo tobuliausias ir geriausias „AŠ“, kuris žino, kad tu nepaisant visko DABAR ESI 100% vertas?

Dabar, kaip bent jau pradėjai suprasti, kad esi vertas 100% besąlygiškai, nepaisant to ką darai, ką veiki ar kuo esi, toliau pradedame ieškoti savy motyvacijos veikti bandant surasti savo tikslus ir suvokti jų svarbą mūsų gyvenime:

1.    Ką norėtum gyvenime pasiekti?
2.    Kodėl nori tai pasiekti?
3.    Ką DAR norėtum pasiekti?
4.    Jei tai pasieksi, kaip tai pakeis tavo gyvenimą?
5.    Jei to nepasieksi, kas tuomet nutiks?
6.    Kiek svarbūs yra tie tikslai? Ką jie tau reiškia?
7.    Kokius žingsnius jau žengei,  kad pasiektum tų tikslų?
8.    Kokių konkrečių rezultatų tu tikiesi sulaukti?
9.    Kaip jautiesi apie savo tikslus? Kai pasieksi, kaip jausiesi tuomet? Kaip jausiesi jei nepavyks?
10.    Kas tave stabdo siekiant savo tikslų?
11.    Ką turėtum paaukoti siekiant savo tikslų?
12.    Ką apie tavo tikslus, pasakyti tavo šeima? Artimiausi draugai?
13.    Kaip įgyvendinti tikslai paveiktų tavo šeimą ir artimiausius draugus? Kas pasikeistų?
14.    Ar šie tikslai sutampa su tavo gyvenimo tikslų-vizija? Pagalvok plačiau.
15.    Kurie iš visų tavo tikslų yra tie, kurių tu iš tiesų trokšti? Kurie iš jų yra tik tie, kuriuos MANAI ar JAUTIESI, kad turėtum daryti ?
16.    Jei galvoji, kad tu PRIVALAI ar TURĖTUM pasiekti šių savo tikslų, tačiau neturi tam noro, kaip galėtum pakelti savo motyvaciją jų siekti?
17.    Įsivaizduok save atsikeliantį ryte po sėkmingo savo tikslų įgyvendinimo vakar. Kas tavo gyvenime būtų pasikeitę? Kaip tuomet gyventum? Ką darytum? Su kuo tuomet būtum? Kas dar būtų kitaip?
18.    Kuo turėtum būti, kas pasiektum tų tikslų? Ar reikės asmeninio tobulėjimo? Ar reikės kokių nors įgūdžių? Ko reikės, kas jaustumeisi tvirtai savimi pasitikintis?
19.    Kokias stiprybes ar kitus resursus tu jau turi, siekiant savo tikslų?
20.    Kokių resursų ar žinių tau dar trūksta? Padaryk konkretų sąrašą, bei kaip galėtum juos įgyti.
21.    Kokie yra 5 dalykai, kuriuos galėtum padaryti šią savaitę siekiant savo tikslų?
22.    Kada norėtum įgyvendinti savo išvardintus tikslus? Pasistenk nustatyti tikslią datą.
23.    Kas galėtų tave palaikyti siekiant šių tikslų?
24.    Kokios yra tavo svajonės?
25.    Kokiems darbams ir veikloms tu jauti daugiausiai aistros?
26.    Kaip save įsivaizduoji po 10-ties metų?
27.    Koks darbas, karjera, asmeninis verslas, ar bet kokia kita veikla, suteiktų tau daugiausia džiaugsmo?
28.    Kokie hobiai ar sportinė veikla, tau teikia daugiausia džiaugsmo?
29.    Koks būtų tavo idealiausias darbo uždarbis.
30.    Kokių žinių, resursų ar patirties tau reikėtų, kad galėtum pasiekti savo tikslus ir svajones?.
31.    Kokias veiklas, galėtum pradėti daryti jau dabar, kad padarytum savo gyvenimą geresnį?
32.    Ar yra dalykų, kurie tave stabdys juos darant? Kaip juos įveiksi?
33.    Kokią tobuliausią savęs versiją galėtum matyti po 10 metų? Koks tuomet būtų tavo charakteris, vertybės, žinios, elgesys ir t.t.?
34.    Kokie būtų žmonių portretai, kuriais labiausiai norėtum būti supamas? Ką jie veiktų gyvenime? Koks yra jų elgesys, vertybės, charakteris, bruožai ir t.t.


Dabar, kai žinai, kad esi vertas 100% besąlygiškai ir žinai savo tikslus, ar bent numanai jų kryptį, laikas šiokiam tokiam įsipareigojimam sau. Siekiant savo tikslų, nuspręsk ko turėtum nebedaryti, ką sumažinti, ką daryti toliau, ko reikėtų daryti daugiau, o ką reikėtų pradėti daryti?

Nustoti darius:

Sumažinti darius:

Tęsti:

Daryti daugiau:

Pradėti:

self_0.jpg


Kartais, mus užklumpa situacijos ir akimirkos, kurios gali pasirodyti itin sunkios, ypač emociškai. Viena iš svarbiausių asmeninio tobulėjimo sferų yra gebėjimas matyti tą pačią situaciją, iš skirtingų perspektyvų. Kai tampame sąmoningi apie savo pačių mintis, nuomones ir požiūrius apie gyvenimą, tuomet  galime išplėsti savo mąstymą leidžiantį mums tai daryti. Siekiant susidoroti su gyvenimiškais sunkumais, tau gali prireikti įrankių ir technikų, leidžiančių visą tai suvaldyti. Šie klausimai, turėtų padėti.

1.    Kas pastaruoju metu, tau buvo iššūkis? Kas neduoda ramybės ?
2.    Kaip jausiesi ir ką darysi jeigu nepavyks išspręsti?
3.    Kaip jausiesi ir ką darysi jeigu pavyks visą tai išspręsti?
4.    Ar visi iššūkiai yra svarbūs? Kurie iš jų yra mažiausiai verti dėmesio?
5.    Ar galėtum pasiekti tokį problemos sprendimą, kuris tave tenkintų ir kad būtų patenkinti visi kiti, kurie yra vienaip ar kitaip įsitraukę į tavo bedą? Jeigu ne, kur įžvelgi problemas stabdančias tave?
6.    Ar buvo ankščiau panašių situacijų ir problemų, kurias pavyko išspręsti taip, jog galiausiai visi liko patenkinti? Kaip jas išsprendei?
7.    Ką galėtum panaudoti dabar iš ankstesnių patirčių ir ką konkrečiai darytum?
8.    Kaip šią problemą išspręstų 3 asmenys, kurie tave įkvepia?
9.    Kaip galėtum susidoroti su stresu kylančiu iš šios problemos?
10.    Kaip DAR galėtum su juo susidoroti?
11.    Kaip su stresu susidorotų 3 asmenys, kurie tave įkvepia? Kaip jie tave nuramintų, ką pasakytų?
12.    Jeigu kitą kartą pasitaikytų tokia problema ar iššūkis, ką darytum kitaip?
13.    Kaip turėtum pakeisti savo elgesį, kokių savybių reikėtų, kad tokios problemos nekiltų ?
Ką gali padaryti JAU DABAR?
 

Galiausiai atminkite, jog visi testai, nėra išeitis nuo visų problemų. Jų paskirtis atrasti save, įgauti kažkokių žinių apie save ir savo pasirinkimus, kad galėtume drąsiau priimti sprendimus ir žinotume jų kryptį. Todėl linkime jums kantrybės ir laimingų atradimų.