7 dalykai, kurie padės jums pasiekti savo tikslų ir laikytis pažadų sau

Kai turime savo gyvenimo tikslus ir svajones, kurių trokštame siekti, kad būtume sėkmingi ir iš tiesų gebėtume visą tai įgyvendinti ir būti iš tiesų laimingais reikia turėti jėgų siekti. Nes bet koks tikslo turėjimas yra  dar tik pusė darbo. Na gal tiesą pasakius tik nedidelė dalis. Tai yra tas pats, kaip atsisėdus ant kėdės laukti kol nuvyksite į Palangą, nes ten labai smagu. Kol iš tiesų nejudėsite (tiek perkeltine, tiek tiesiogine prasme), tol jūs nepajėgsite pasiekti savo tikslų, o ši nesėkmė tik dar labiaujus paveiks ir taps tarsi užburtu ratu – kai matydami jog neina pasiekti savo svajonių ir tikslų ir jūs judate be galo lėtai arba išvis stovite vietoje (blogiausia, kai net nesate pajudėję!), pradėsite vis mažiau tikėti savimi jog galite tai pasiekti, vis mažiau save vertinsite teigiamai, nukentės savivertė, o galiausiai užklups tingi demotyvacija kažką kurti ar daryti. Tai yra reali problema ir neabejojame, kad savo draugų rate tikrai turite tokių bičiulių, kurie nuolatos kažko siekia, bet greitai visa tai meta, retai turi noro, motyvacijos ar jėgų bandyti ir stengtis, neretai yra paniurę ar nelaimingi...

 

Jūsų sėkmė, priklausys nuo kokius įsipareigojimus sau prisiimsite ir kaip ketinsite veikti įvairiomis aplinkybėmis, kaip ketinsite save motyvuoti ir aiškinti savo sėkmes ir nesėkmes. Todėl pristatome strategiją, kaip sėkmingai laikytis savo žodžio ir siekti savo tikslų.

1) Prisiimkite tik tuos darbus ir užduotis, kurias iš tiesų galite įgyvendinti

Jums niekuomet nepavyks įgyvendinti VISKO, turėtumėte pagalvoti, kurie darbai ir tikslai jums yra svarbiausi, bei kuriuos iš tiesų galite įgyvendinti. Visa kita, turėtų būti atmesta, tik kaip laiko ir emocijų gaišimas. Norite turėti gražų vasaros kūną? Ar turėsite pinigų ir laiko eiti į sporto salę? Ar turėsite pakankamai pinigų tinkamai maitintis ir prisižiūrėti savo mitybą? Norint išryškinti savo kūno linijas aiški sporto programa suderinta su treneriu bei mityba yra neatsiejami dalykai lieknėjant ir ryškinant savo kūno linijas. Greitu metu tikrai nepastebėsite kaip sėkmingai keičiasi jūsų kūnas jeigu sportuodami sporto salėje valgysite greitą maistą, saldumynus ir dar galiausiai vartosite alkoholį. Jeigu norite sulieknėti ir pasikliausite „savais metodais“ nenustebkite, jeigu nepavyks. Nėra tikslo sugalvoti jog „nuo ryt aš kelsiuosi 6h ir nubėgsiu 5km“ jeigu iš tiesų bėgiojimas jums nekelia malonumo, jeigu nuo jo neatsipalaiduojate ir jums tai nėra tiesiog savaime „kaifas“. Labai tikėtina, kad siekiant lieknėti ir pradėjus  bėgioti to nemėgstant – jums bus labai sunku ir tikėtina kad nieko nepavyks. Todėl prieš prisiimdami sau įsipareigojimą planuokite – ką iš tiesų galite padaryti, ko ne. Pažvelkite kas veikė praeityje, ko dar nebandėte. Galiausiai viską apsižvalgę prisiimkite daryti tik tai, ką iš tiesų galėsite įgyvendint.

2) Stebėkite savo įsipareigojimus

Stebėkite tuos tikslus kurių siekiate bei stebėkite kaip jų siekiate – t.y. kaip sekasi jūsų įsipareigojimams. Rašykite dienoraštį, tai padės jums kasdien stebėti kaip vyksta jūsų progresas. Gal būt kai kurie jūsų įsipareigojimai iš tiesų neatitinka jūsų vertybių? Gal yra tai kas yra primesta jums kitų? Jeigu tai yra ko negalite išvengti, kaip galite bent kaip nors paversti tai šiek tiek malonesniu veiksmu? Kas konkrečiai veikia, o kas ne? Ką galima pakeisti? Ir t.t. Tiesiog stebėkite ir analizuokite savo įsipareigojimus. Žmogus yra sudėtingas sutvėrimas, šansai, kad jūsų pirminiai sukurti tikslai ir įsipareigojimai iš tiesų atitinka jūsų tikrąjį „aš“ yra mažiau nei 0,01%. Negana to, žmogus nuolatos keičiasi ir prisitaiko prie aplinkos, todėl ir jo tikslai ir įsipareigojimai turi adaptuotis ir keistis. Stebėkite juos, ieškokite tinkamų sprendimų. Teikite pirmumą tiems sprendimams, kurie iš tiesų veikia. Geriausia kombinacija, kai randate tai kuo tikite ir tai kas veikia.

3) Nuolatos sau priminkite apie savo pažadus ir įsipareigojimus sau

Priminti sau savo tikslus ir įsipareigojimus galite įvairiais būdais: rašant dienoraštį, rašant sau asmeninius laiškus kurie veikia kaip priminimai, įsirašant mūsų pačių tikslus ir svajones, bei kodėl siekiame vienaip ar kitaip elgtis žodžiu naudojant diktofoną ir kt. Svarbiausia, kad mes nuolat turėtume aplink save kokio nors stimulo, kuris leidžia mums nuolatos prisiminti kodėl mes vienaip ar kitaip elgiamės ir kodėl mums tai yra svarbu. Daugiau apie tai galite rasti mūsų ankstesniame straipsnyje.

4) Išmokite planuoti savo laiką ir skirti jį siekti savo tikslams

Įsipareigojimai sau mums kainuoja. Kainuoja laiką. Kurio mes turime ribotą kiekį: mums reikia nueiti į mokyklą/studijas/darbą, reikia pabūti su draugais, pažiūrėti ką nors per Youtube, panaršyti Facebook‘e, pavalgyt, pažiūrėti kokį nors filmą ar nueiti į miestą, galiausiai reikia ir miego. Vis dėl to, vieni dalykai yra svarbesni už kitus ir teks atsisakyti kai kurių dalykų, kad galėtume siekti savo įsipareigojimų sėkmingai. Turėtumėte išmokti planuoti savo dieną. Paprasčiausia tai daryti su Google Calendar aplikacija. Susidėliokite savo dienotvarkė – ką privalote atlikti būtinai (mokykla/studijos/darbas), o kur galite turėti laisvo laiko. Tuomet, pasiplanuokite kada atlikinėsite tas veiklas kurioms esate įsipareigoję ir kurios veda jus jūsų svajonių link. LABAI SVARBU, nepamirškite pasiplanuoti ir laisvalaikio, nes be jo, taip pradėsite jausti trūkumo ir nuovargio jausmą.

5) Žinokite ką iš tiesų jums ir kitiems reiškia jūsų tikslai ir pažadai jų siekti

Tai yra kone vienas svarbiausių dalykų lemiančių sėkmingą tikslų įgyvendinimą ir sėkmingą įsipareigojimą jiems. Tai supratimas, kodėl tai ką jūs darote jums yra svarbu, bei kiek daug jums tai reiškia. Nieko baisaus, jeigu jaučiate, kad jūsų tikslai dar nėra tokie gilūs jums emociškai, kad kiekvieną dieną pašoktumėte iš lovos su šypsena vien tik todėl, kad jums buvo suteikta dar viena diena siekti savo svajonių. Tai yra retas atvejis, tuo pačiu ir siekiamybė. Mūsų tikslai turėtų būti stipriai surišti su mūsų asmenybe, kas ir kodėl mums patinka, ko mums trūksta, ką mes gebame geriausiai, kaip mes aplamai suprantami save ir pasaulį, bei kokios yra mūsų vertybės ir kaip mes iš tiesų norėtume gyventi. Visas šis didžiulis piešinys turėtų glaudžiai būti susijęs su jūsų tikslais ir iš jų kylančiais įsipareigojimams sau. Net kai įsipareigoti jus priverčia studijos ar darbas, galima atrasti kažko prasmingo kas jums bus naudinga: gal pati tema jums yra naudinga? Gal jums praverstų išmokti rašyti struktūriškai savo būsimai karjerai? Gal šis darbas jums bus naudingas ateityje? Jeigu gebate rasti teigiamą atsakymą, belieka stengtis pasinerti į jį ir atmesti diskomfortą ir nepatogumą. Taigi, stenkitės kuo aiškiau ir kuo dažniau galvoti apie savo gyvenimo tikslus ir kodėl jums jie svarbūs. Stebėkite, kas jums gyvenime patinka ir ko norėtumėte daryti daugiau, kas traukia jūsų dėmesį ir apie ką norėtumėte sužinoti daugiau. Kai tai turite, aplink tai ir lipinkite savo svajones ir tikslus, tuomet atsiras tvirtas tikėjimas kodėl jums reikia ir kodėl svarbu pasielgti vienaip, o ne kitaip.

6) Susikurkite bendrą savo gyvenimo žemėlapį ir stebėkite kaip jums sekasi

Tai tikriausiai vienas iš sudėtingiausių dalykų, nes jums patiems teks jį susikurti nuo 0. Niekas geriau nepasakys jums kaip jis atrodys tinkamiausiai nei jūs patys. Todėl nėra tinkamiausio varianto ar šablono kuris jums tiktų geriausiai. Žinoma, yra šablonų, kurie yra universalūs, tačiau geriausią rezultatą pasieksite, jeigu skirsite tam laiko patys. Užtruks nemažai laiko, jis nuolatos bus pildomas, tačiau galiausiai jūs įprasite mąstyti „schematiškai“ kaip konkrečiai jūs judate savo gyvenimo žemėlapy, kaip jums sekasi ir t.t. Jame turėtų atsispindėti šie dalykai:

  • jūsų gyvenimo tikslai, svajonės bei jų progresas;
  • jūsų gyvenimo sub-tikslai, kurie didesnių (gyvenimo) tikslų sudedamosios dalys. Pvz.: pradedant sportuoti, išmokti daugiau apie mitybą, nereikalaus iš jūsų pakankamai daug laiko, kad tai taptų jūsų sub-tikslu (na nebent ketinate ir konkrečiai mokintis kaip viskas veikia ląstelių lygmenyje), tačiau jeigu norite tapti puikiu verslininku, emocinis intelektas yra neatsiejama jo dalis, bet kad jį įgytumėte, reikia ne tik perskaityti daug literatūros, tačiau ir praktikuoti ir mokintis;
  • dalykai kurie jums patinka ir sekasi bei iš jų kylančių įgūdžių ar savybių tobulinimas ir planas kaip juos tobulinsite toliau;
  • skirkite dėmesio savo vertybėms ir idealams, surašykite, kas jums ir kodėl yra be galo svarbu. Jeigu jums bus svarbi sveikata, neturėti jėgų sportuoti tikriausiai reikš ne tai, kad „sportas ne jums“ tačiau kažką kitko – kad trūksta valios, nusiteikimo, aiškumo ar kažko kito. Mūsų vertybės, tarnausis mums kaip mūsų gyvenimo švyturiai, nurodantys mums kelią kaip elgtis ir ką rinktis iš keleto galimybių;
  • žemėlapyje turėtų būti jūsų elgesys, bei kaip jūs dažniausiai elgiatės. Pastebėjote, kad nuolatos sulaukė nemalonios žinios siekiate „atsipalaiduoti“ arba kad kiekvieną kartą pamatę galimybę kažko siekti mintis apie kokį nors įsipareigojimą jus nupurto ir nuo to atbaido ? Visa tai, turėtumėte rašyti į savo žemėlapį, kad galėtumėte matyti, kas jūsų gyvenime veikia, o kas ne;
  •  paskutinis dalykas, kuris turėtų atsispindėti jūsų gyvenimo žemėlapyje yra jūsų mąstymas – kaip jūs aiškinate pasaulį? Ar manote, kad Dievo nėra? Kodėl? Manote kad svarbiausia gyvenimu būti laimingu? Kodėl? Paimkite svarbiausias jums atrodančias temas ir išplėtokite tai į aprašymą, kuris atspindėtų kai jūs visa tai aiškinate ir suprantate. Ši informacija jums bus naudinga, kai jausitės pasiklydę tarp savo minčių ir nežinosite kuriuo sprendimu tikėti. Suderinę tai jog „gyvenimo tikslas yra būti laimingu“, „tampame laimingi per savirealizaciją“ ir „realizaciją patiriame kai „judame“, mes gauname labai aiškų atsakymą, kad visais atvejais mes turėtume judėti pirmyn ir neliūdėti sudėję rankų. Kaip judėsite pirmyn yra kitas klausimas, tačiau bent jau turėsite atsakymą, jog nereikės galvoti apie savo liūdesį.

Tai yra jums orientyras, iš ko turėtų susidaryti jūsų žemėlapis. Sunkiausias ir svarbiausias klausimas KAIP visa tai išdėstyti kokią nors struktūrą/sistemą/tvarką, kad būtų malonu dirbti kompiuteryje/ant popieriaus lapo. Šis klausimas, turi būti atsakyti jūsų. Nors ir gali tekti pavargti kol tai padarysite, tačiau tai bus verta ne tik jūsų įsipareigojimų sėkmei, tikslų pasiekimui, bet visokeriopai laimei ir džiaugsmui.

7) Nesielvartaukite dėl nesėkmių

Tai taip pat be galo svarbus aspektas, kuris gali daug prisidėti nulemiant jūsų emocinę būseną ir motyvaciją. Jeigu kiekvieną savo nesėkmę laikysite savo vidinių trukumų priežastimi ar kaip nors kitaip save žeminsite ir nuvertinsite – tapsite vis labiau nemotyvuoti bandyti dar kartą ir bus daug sunkiau sekti savo įsipareigojimais. Turite atminti, kad visais atvejais, nieko nėra amžino – viskas nuolatos keičiasi. Taip pat visko žinoti neįmanoma, o taip pat ir nebūtina – svarbiausia žinoti tai, kas tau yra reikalinga, kaip individui, o visa kita yra bendruomeniškumo ir komunikacijos su kitais ir pasitikėjimo jais reikalas. Turint šiuos 2 dalykus omeny, nesunku suprasti, kad visiškai natūralu klysti, nespėti, susimauti, nepasiekti, nelaimėti, nuvilti, apgauti ir t.t. Yra daugybė dalykų, kurių mes nuspėti ir žinoti negalime ir tai nuo mūsų visiškai nepriklauso, todėl mes neturėtume jokiais būdais savęs kaltinti. Žinoma, jūs galite sakyti sau „ak jeigu tik būčiau tą darbą atlikęs ankščiau...“ – tai yra tiesa, tačiau tik tai, kad jūs manėt tuo metu pasielgsiantys kaip yra geriausia ir nors jūsų rezultatas buvo ne toks kokio tikėjotės, jūsų sprendimas tuo metu, nežinant koks bus rezultatas – buvo visiškai teisingas. Aplamai, derėtų išmesti „savęs kaltinimą“ iš savo žodyno, nes praeities nepakeisite, bet galite pakeisti ateitį mokindamiesi iš praeities klaidų ir prisiimdami atsakomybę už jas, tą daryti jums ir reikėtų.

Dar kartą trumpai: