5 metodai, kurie padės jums lengviau laikytis savo įsipareigojimų sau

Žmonės, kažkokiu būdu, vis dar galvoja, jog jų smegenys yra puiki vieta organizuoti savo gyvenimą ir priimti puikius sprendimus, ypač kas liečia įsipareigojimus. Deja, tačiau taip nėra, todėl įvairūs metodai turėtų būti taikomi, kad galėtume priminti sau savo tikslus, kuriems esame savanoriškai įsipareigoję, siekiant pokyčio savo gyvenime ir asmeninės sėkmės ar gerovės konstravimo. Todėl pristatome 5 metodus, kurie padės jums nuolatos atminti savo tikslus, bei išsikeltus įsipareigojimus sau:

giphy.gif

1.      "Vizitinės kortelės"


Visuomet turėti „vizitinių kortelių“, ant kurių yra užrašyti jūsų įsipareigojimai (po vieną ant kiekvienos pvz.: „Neberūkysiu“, „Aš pradedu rašyti knygą, todėl skirsiu tam daugiau laiko“, „Aš pajėgsiu atsispirti nenaudingai leidžiamam laikui“, „Stengtis nuoširdžiai ir dažnai parodyti, kad myliu kitus, kad atsikratyčiau savo ego“ ir kt.). Šios vizitinės kortelės visuomet turėtų būti su jumis namuose ar darbo vietoje, o kai kažkur išvykstate, keliaujate, einate į miestą ar leidžiat laisvalaikį – pasiimti tik vieną ar 2 pačias svarbiausias kurios būtų su jumis jums patogioje vietoje (kišenėje, piniginėje). Jų esmė priminti jums jūsų įsipareigojimus sau. Tokias korteles galite pasidaryti iš kartono, tuomet atsispausdinti ar užrašyti ranka savo įsipareigojimus sau ir/ar papuošti jeigu norite.


Naudojimas: kad tai veiktų sėkmingai, turėtumėte visas korteles peržiūrėti iš ryto, dienos viduryje ir jos pabaigoje, skiriant laiko pagal galimybes apmąstyti, kaip ketinate įvykdyti savo įsipareigojimus, kodėl jie jums yra svarbūs ir kaip jausitės tai įvykdę. Taip pat svarbu, kad bent 1 (pati svarbiausia) „vizitinė kortelė“ būtų su jumis visais atvejais, kad vos tik pajautę, jog  išduosite savo pažadą, galėtumėte paimti ją į rankas ir prisiminti dėl ko viską darote ir kodėl tai yra jums svarbu.
 

2.      Svajonių ir tikslų knygutė


Turėti nedidelę užrašų knygutę, kurioje rašytumėte VISKĄ, kas jus įkvėptų veikti. Tai gali būti jūsų pažadai ir įstikinimai, jūsų svajonės, įkvepiančios istorijos, įžymių žmonių nuotrauka ir jų sėkmės pavyzdys kuriuo sekate ar jų citatos, taip pat tai gali būti pasiektų tikslų įsivaizdavimas – namo nuotrauka kuriame norite gyventi po 20 metų ir kuriam dabar taupote, tos įmonės logotipas, kurioje norite dirbti ir stengiatės dabar sukaupti daugiau patirties, ar tiesiog dailios išvaizdos žmogaus nuotrauka, kuri jums primintų kaip norite atrodyti ir kodėl dabar lankote sporto salę. Svarbiausia, kad viskas kas ten bus, jums turi būti realu pasiekti ir tai turi būti tai, ko jūs visa širdimi norite pasiekti.


Naudojimas: jos naudojimas yra panašus kaip su vizitinėmis kortelėmis. Rytas ir vakaras – svarbiausios dienos dalys, kurių metu jūs peržvelgiate visą savo knygutę, kad pasisemtumėte įkvėpimo ir atmintumėte kodėl visa tai darote. Dienos eigoje, palanku turėti šią knygutę su savimi (jei įmanoma), kad reikalui esant galėtumėte peržiūrėti tik jums svarbius užrašus. Taip pat, natūralu, kad ji visuomet turėtų būti pildoma.
 

3.      Siųsti sau laiškus su priminimais


Šis metodas yra pakankamai paprastas – jo esmė kasdien sau išsiųsti priminimą, kaip nori nugyventi šiandieną, kokius turi savo įsipareigojimus ir t.t. Kadangi tam naudojamas el. paštas, kiekviename laiške taip pat galime pridėti ir vaizdo įrašą, kuris mus įkvepia ir kuris mums yra svarbus. Laiške turėtų būti jūsų įsipareigojimų sau keistis priežastis, tikslas ir kažkas kas jums primintų jūsų tikslą.


1 naudojimo variantas: tai yra kiekvieną dieną vakare pasirašyti sau laišką, kuriame išdėstysite sau viską, kaip norite nugyventi rytdieną ir priminsite sau kodėl tai darote, bei įvairiais būdais stengsitės save motyvuoti pridedant vaizdo įrašus ar nuotraukas ir nustatysite, kad norite jog laiškas būtų išsiųstas jums ryt ryte (tokius nustatymus galite pasidaryti naudodami Boomerang plėtinį). Šis naudojimo variantas gali iš jūsų reikalauti pakankamai nemažai laiko, kol vakare paruošite vis naują priminimą sau, tačiau iš kitos pusės jūs patirsite dvigubą naudą: 1) jūs galvosite apie savo tikslus ir kodėl jų reikia siekti rašydami ir ruošdami juos sau rytdienai ir 2) jūs VĖL juos prisiminsite kai gausite iš ryto ar keletą kartų dienos bėgyje, kurie jums dar kartą viską primins.


2 naudojimo variantas: tai yra vieną kartą paruošti sau laišką ir nusistatyti, jog jis jums kasdien būtų siunčiamas vieną kartą ryte ar keletą kartų dienos eigoje. Šiuo variantu, jūs neskiriate kiekvieną dieną vakare laiko kuriant vis naują laišką sau, todėl jūsų nauda ir efektyvumas yra mažesnis.


3 naudojimo variantas: tai būdas tarp 1-ojo ir 2-ojo varianto. Taikant šį variantą, jūs paruošiate sau laišką vieną kartą ir nustatote jog jį jums siųstų kasdien tol, kol pastebėsite, jog tie laiškai, jums teikia vis mažiau ir mažiau naudos. Kai tai pastebėsite, ateis laikas sukurti sau naują laišką.
Patarimas: Jeigu nemėgstate spam‘o savo pašto dėžutėje, susikurkite naują pašto paskyrą konkrečiai šiam dalykui.
 

4.    Balso įrašai sau


Tai taip pat vienas iš paprastų būdų prisiminti sau tikslus ir įsipareigojimus. Taikant šį metodą, mes į diktafoną įsirašome mums pačius svarbiausius dalykus, kuriuos norime sau priminti. Tai ypač patogu tiems, kurie turi klausomąją atmintį ir geriau įsimina tuos dalykus, kuriuos gali išgirst.


Naudojimas: savo telefone įsidiegite diktofono programėlę ir tiesiog įsirašykite jums svarbiausius dalykus – tai gali būti knygų ištraukos kurios jus įkvepia ar bet kokia kalba jūsų jums patiems. Šiuos įrašus tuomet perklausome kasdien ryte ir vakare ir pasirinktinai dienos eigoje būnant paskaitose ar darbe.

5.    Dienoraštis


Dienoraštis, taip pat pakankamai savaime suprantamas įrankis nuolatos prisiminti savo įsipareigojimus. Kasdien vakarais rašant dienoraštį jūs norite to ar ne, PRISIMENATE, kaip praleidote savo dieną, kaip norėjote ją praleisti ir kaip jaučiatės sėkmės ar nesėkmės atveju. Kas belieka, tai aiškiai užrašyti konkrečius dienos veiksmus ir pasistengti kuo aiškiau aprašyti savo emocijas kaip jaučiatės ir kaip iš tiesų norėtumėte jaustis. Tai kone dažniausiai naudojamas įrankis stebėti savo progresą ir priminti sau savo įsipareigojimus.


Naudojimas: visą mėnesį, kiekvieną dieną rašykite dienoraštį ir tam skirkite tiek laiko, kiek galvojate jog jums reikia pilnai išsipasakoti sau savo istoriją ir jausmus. Po mėnesio, peržvelkite savo viso mėnesio užrašus ir pabandykite juos paanalizuoti: Ką darėte, kai savo pažado pavyko laikytis? Ką darėte, kai nepavyko? Kaip jautėtės ir ką išgyvenote kai nesisekė? Kaip jautėtės kaip sekėsi ir koks šių skirtingų emocijų skirtumas ? Ką galėtumėte pakeisti ar daryti kitaip? Kaip aplamai jaučiatės apie savo tikslus ir įsipareigojimus? Ar esate tikri kad jie jums tikrai svarbūs ir jų jums reikia?

 

Kuri iš jų geriausia? Tai atsakymas, kuris kiekviena bus skirtingas. Viskas priklausys nuo jūsų, ką pasirinksite ir ką taikysite, bei kas laikui bėgant pasirodys kaip tinkamiausias metodas naudojimui. Labai svarbu nuolatos atsiminti savo įsipareigojimus, nes labai paprasta ir lengva pasiklysti tarp įvairių darbų ir dienos ritmo, kaip ir kodėl mes visa tai darome. Mūsų smegenys nėra kompiuteris – vieną kartą nutarę vienaip ar kitaip elgtis (pvz.: nuo pirmadienio pradėti sportuoti), mes nebūtinai pajėgsime taip elgtis. Mūsų smegenims nuolatos reikia priminimo, įprasminimo kodėl turėtume keisti savo elgesį, kai mūsų sąmonei dabar labai patogu. Jeigu mes galime palengvinti savo įsipareigojimų stiprumą nuolatos juos sau priminant, mes gebame priimti daug geresnius sprendimus.

 

Dar kartą trumpai

5 metodai, kurie padės jums lengviau laikytis savo įsipareigojimų sau.png