Kova su nemiga

Nemiga tai miego sutrikimas kurį galime patirti įvairiai, negalėdami išsimiegoti keletą naktų ar tiesiog neužmigti jeigu esame įkvėpti, sunervinti ar tiesiog dėl jokios aiškios priežasties. Kad ir kaip ji pasireikštų, kiekvienas esame apturėję bemieges naktis ir dienų kuomet esam neišsimiegoję dėl miego trūkumo. Štai keletas būdų kurie jums padės užmigti.

Karštas Dušas/Vonia - Jeigu nesimiega praleiskite šiek tiek laiko karštam vandenyje. Karštas vanduo atpalaiduoja kūną ir mintis, tačiau nepraleiskite ypač daug laiko karštam vandenį - tai išvargina kūną.

Karštas Pienas - Piene yra daug kalcio kuris tiesiogiai padeda įsitempusiai galvai. 

Žolelių Arbata – Tuo tarpu jeigu nemėgstate pieno ar negeriate jo išbandykite anyžine arba pankolių arbatą, kurios padeda užmigti.

Masažas - Tai leidžia atpalaiduoti raumenis, mažina kortizolio kieki(Stresą iššaukiantis hormonas) ir leidžia užmigti. Tad jeigu turite partnerį kartu pasimokykit įvairių kūno masažų, tai pagerins jūsų miego kokybę ar padės užmigti kai kankins nemiga.

Klausykitės Ramios, Tylios Muzikos - Klausydami klasikinės ar tiesiog ramios, jums mėgstamos muzikos, tai padės jums greičiau užmigti ir atsipalaiduoti.

Meditacija - bandydami Nidrą tipo joga/meditacija(atsigulus stebėti savo kvėpavimą) atsipalaiduosite, apraminsite kūną ir svarbiausiai mintis. Tai vienas iš geriausių būdų užmigti jeigu lovoje vartotės keletą valandų arba tiesiog esate per daug įkvėpti, kad galėtumėte užmigti.

Sumažinkite Kofeina, Nikotiną ir Alkoholį - Negerkite kavos beveik 8 valandas prieš jums einant miegoti, tai nestimuliuos jūsų nemigos. Nors dėl alkoholio jaučiamės mieguisti, tačiau tyrimais buvo įrodyta, jog alkoholis trukdo miego REM stadijai, kuri atsakinga už atminties "kategorizavimą" ir trukdant šiai paskutinei miego ciklo stadijai, sunkiau išsimiegosite. Na, o nikotinas yra stimuliantas. Užmiegant mūsų smegenys turi atsipalaiduoti, tad jeigu rūkote ir kankina nemiga, stenkitės nerūkyti bent kelias valandas prieš miegą.

Skaitykite - Jeigu nepatinka skaityti ir kankina nemiga? Vien skaitydami knygą lengviau užmigsite. Jeigu mėgstate, skaitykite tai, kas nėra jūsų skonio. Jeigu mėgstate istorija, skaitykite fantastika 15-30min. prieš norint užmigti.

Sumažinkite Šviesos Stimulus. Jeigu sunkiai užmiegate, bent puse valandos prieš einant miegoti nepraleiskite prie televizoriaus, kompiuterio ar kitų elektroninių įrenginių. Tai duos mažiau stimulų protui ir apramins jūsų protą.

Kaip jūs tvarkotės su nemiga?