Savaitės avantiūra: Kaip išsimiegu puikiai ir keliuosi be kavos..

Savaitės avantiūra: Kaip išsimiegu puikiai ir keliuosi be kavos..

Praeitą savaitę pradėjau keltis 6:00 ryto , pradžioje kai tai man nebuvo įprasta, atsikeldavau šiek tiek neišsimiegojęs. Tačiau pradėjau gilintis tai kas padaro vienas dienas, kupinas energijos ir dienas kuriomis jautiesi lyg išlipęs ne ta koja. Tad užklydau už tokio termino kaip „Miegų ciklai“. Paskaičius Harvad‘o universiteto atliktą tyrimą apie miego ciklus kuriame teigiama, jog žmogus apturi tris miego stadijas kurias sudėjus tęsiasi apie 90-120min. tai vienas miego ciklas. Pirmoji stadija trunka apie 10min. kuomet yra lengviausias miegas, vėliau gilusis miegas 10-25min. ir REM stadija kuri būna apie 70-90min. Pasak šio tyrimo jeigu atsikeli lengviausios stadijos miege arba anksti gilios stadijos, gali jaustis puikiai išsimiegojęs. Tad dar kartą tapau eksperimentiniu triušiu ir nesigailiu, nes šis dalykas nežmoniškai pagerino mano miegą.

Taigi kaip aš kėliausi šią savaitę?

Susidėliok savo miego ciklus – Vienam apytiksliai reikia pusantros valandos, tad galime jį padalinti į tris dalis kas 30min.:
1. Pusei valandos keltis yra optimaliausia 
2. Keltis išviso neverta 
3. Sapnų fazė kuomet sapnuojama daugiau, bet šioje stadijoje geriausiai atsigauna smegenys, tad išvis neverta keltis. 
Taigi jeigu tau keltis reikia 6:00 optimaliausias užmigti yra (22:30 12:00 1:30; 3:00; 4:30...). 

Keltis anksti – Jau kalbu šia tema ganėtinai ilgai, tačiau atsikėlus anksti eidamas miegoti vakare mūsų nekankins nemiga ir tai pagerins tavo miego kokybę. Kodėl? http://goo.gl/V6zCBF

Eik miegoti anksti – Pagal žmogaus „Biologinį laikrodį“(Ne amžių, tiesiog dienos) nuo 21:00 melatonino gamyba pradeda slūgti, o šis cheminis komponentas reikalingas gero miego kokybei. Pagal tą patį laikrodį 2:00 nakties mes patiriame giliausio miego stadija, kuri leidžia mums atrestauruoti protą. 4:30 nakties mūsų kūnas pasieka žemiausia kūno temperatūros tašką, o tai yra geriausios galimos kūno sąlygos miegui. Galiausiai jeigu pabundame 6:00 ryto ir po 45min. kažkokios veiklos jei dar negrįžtame į lovą tai laikas kuris pakelia mūsų kraujospūdį, kas yra tolygu kavos puodeliui...

Naudok www.sleepyti.me – šis puslapis pakeis tavo kavos puodelį. Juo naudojantis gali nusistatyti kada keltis arba kada nori eiti miegoti, jis tau parodys optimaliausius laikus kada keltis pagal miego ciklo duomenis.

Eik miegoti kada kelsiesi pasibaigus miego ciklui - Jau geriau nusistatyti žadintuvą tiksliai paskaičiavus kada bus lengviausias miegas keltis. Dabar miegodamas pagal šį metodą neįsivaizduoju kito būdo.

Visas šis išbandymas davė dramatiškus pokyčius mano miego kokybei, tikiuosi jis padės ir jums 

Gerai išsimiegokite šią naktį!